Saturday, April 9, 2011

Kenapa Perempuan Suka Gaduh?

Kaum hawa ni adalah makhluk yang sangat kompleks isi hatinya..kadang-kadang sukar bagi kaum adam ini untuk menilai atau menyelami hati mereka..hati perempuan sangat sensitif,mudah tersentuh dan dalam sesuatu situasi, perempuan lain pun tak boleh faham jiwa dan perasaan kawan perempuan dia yang sorang lagi ni..inilah kelebihan perempuan atau wanita..

Jadi tidak hairanlah jika perempuan ni suka gaduh walaupun hal tu kecik sangat..bagi orang lelaki,dia akan buat selamba je kalau hal remeh-temeh ni..tapi perempuan ni lain..so kita kena lebih memahami keadaan hati mereka..tapi untuk memahami tu memang la perkara yang sangat susah..lebih susah dari duduk mengadap buku jurisprudence..hahahaha..

Tapi kenapa kalau berbicara tentang soal hati dan perasaan,mesti lelaki yang harus berlembut dan bertolak ansur?kenapa lelaki selalu dikatakan sebagai pihak yang salah?dunia ini tidak adil?sebenarnya kita sendiri yang tidak adil pada diri kita sendiri..tak perlulah salahkan gender yang berlawanan arus,cerminlah diri kita dahulu sebelum menuding jari kepada sesiapa..ini bukan soal siapa salah,tetapi ini adalah soal si lelaki dan perempuan..ego mereka sama2 tinggi..sepatutnya masing2 berlembut dan bertolak ansur,bukannya melayan ego masing2..kalau terus terusan macam ni,sampai bila masalah akan selesai..




Ini juga bukan soal cinta semata-mata,ini juga soal persahabatan..ingat la,ni kata2 yang aku petik dari blog yang aku blogwalking beberapa jam lepas..”don’t make someone a priority when they make u as an option”…….

4 comments:

  1. ye. memang perempuan sangat kompleks. unpredictable.

    tapi tu la yg buat perempuan ni makhluk yg special..haha..mungkin~

    ReplyDelete
  2. hahaha...dah berapa lama buat research pasal perempuan ni? :D

    ReplyDelete
  3. kenapa perempuan suka bergaduh?..
    sebab perempuan ni ada 9 nafsu.. dan 1 je akal.. :)

    ReplyDelete
  4. bila bergaduh , baru lah nampak rock ! otai cam saya (: hehe . tak de lahh . betul kata jia , kami ada 9 nafsu dan 1 akal (:

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...