Tuesday, April 12, 2011

Fenomena Hantu Kak Limah

Cerita Hantu Kak Limah ni dah cetuskan satu revolusi baru dalam industri hiburan negara kita..tak kira la budak-budak ke,orang tua ke,semua tahu kalau sebut pasal hantu kak limah..kat facebook berlambak orang duk ulang skrip-skrip dalam cerita tu..tak penah lagi setakat ni aku tengok movie,orang akan ulang balik skrip2 dlm cerita tu..ni bukan satu dua ayat je yang dipetik dari skrip tu,tapi tak kurang dari 10..ayat2 dalam cerita tu melekat dalam kepala penonton..terbaik la kepada siapa yang mencipta skrip dan pengarah filem ni..




Antara ayat-ayat yang selalu aku dengar kat mana2 je aku pergi:


Kita bakor je rumah Kak Limah tu!!


Kak Limah,tak tengok Akademi Fantasia ke?takkan taknak tengok AC Mizal kot~


Kak limah dah jadi zomba rambut dah mengerbang macam pontianak sami babe.


Pade suatu hari burung-burung pun berkicauan


Uuu uuu tui tui tengok tengok,dia main nyorok nyorok!!


Kita tunggu sini..kita tunggu sini..kita bekaapp~


Ce cite..ce cite..


Nampok beno nipunye...


Ini kaki tengok DVD ni..


Aku memang pantas..sudah aku bilangin!


Plawok plawok plawok plawok(panggil hantu)...


keh keh keh keh keh (halau hantu)


Sabo je la~

11 comments:

  1. sy tak tengok lg filem hantu kak limah ni jd x tau sgt ayat2 tu. yg biasa dgr "kita bakor kita bakor" & ce citer.. ce citer..

    aritu nk pi beli la cd hantu kak limah ni tp 3 kedai semua sold out huhu.

    ReplyDelete
  2. @halen tgk u tube je la. laju jea =.=
    terkezut tgk kak limah punye gambo huhu

    ReplyDelete
  3. cunnya kak limah...kite bako jer...hehe..enjit2 semut sape sakit naik atas..bukan wilcha..wheelchair..itulah..skolah dlu bengap taknak amik english education..hehe

    ReplyDelete
  4. saya sudah liet thu film,.
    film nya seru,.
    :)

    ReplyDelete
  5. A'ah. Skang ni sume perbualan msti nk selit skrip hntu kak limah. kdg2 siap buat tgn mcm usop wilcha lagi. Hikhik

    ReplyDelete
  6. sian cik limah kat kampung sib orang tak panggil cik antu je lagi

    ReplyDelete
  7. nak bgtau kak limah tak yg awak buat entry pasal dia? hehehe...
    ye....loghat Perak mmg best la. :)

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. bngge aq jdi dak payrock..cm loghat kat sini..(perak le)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...