Thursday, September 22, 2011

Izinkan Aku..

Bismillahirrahmanirrahim.. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.. Izinkan aku terus menyebut nama2 Allah dan kalimah suci-Nya selagi hidung masih mampu menghembus hela nafasku.. Tidak salah jika kita terus berusaha untuk mendekati-Nya walau dengan selangkah kaki yang kotor dengan niat untuk membersihkan kotor itu.. kerana setiap langkah kita menuju hari2 terakhir kita penuh dengan lopak,onak dan duri.. dalam hidup,haruslah sentiasa memberi walau bukan dengan harta.. jangan sekadar menadah tangan mengharap belas ehsan daripada hilaian rakusan dunia.. Adat dunia sekarang, buat ini salah,buat itu salah.. kalau tak buat pun salah.. hukum Allah hanya diguna pakai untuk kesesuaian diri.. sebagai seorang hamba, lebih baik kita buat sedikit amalan daripada langsung tidak melakukannya..

Tidak perlu mengkritik atau mempersoalkan sama ada perlu selawat panjang atau pendek.. yang penting kena buat.. kalau tak buat, mana lagi sumber amalan kita?

Kita selalu katakan kita bukanlah seorang yang jahat, tapi kita tidak pernah menghitung amal kebaikan yang pernah dilakukan sepanjang hayat.. jika amal itu dirasakan sedikit, wajarkah kita mengharapkan keindahan syurga kelak? cukup baikkah kita untuk mengharapkan layanan bidadari?

Ya memang benar perempuan yang bertudung tak semestinya baik dan belum konfem masuk syurga tapi harus diingat bahawa perempuan yang tidak bertudung itu konfem masuk neraka.. anda pilih mana satu jalan anda..

Jangan dikeji bila orang memberi nasihat dan peringatan.. sekurang2nya masih ada yang mengambil berat tentang anda.. mengambil berat bukan sekadar bertanya khabar atau ajak makan sekali,tapi lebih dari itu.. manusia itu tak sempurna, tapi tak salah kalau kita mengejar ke arah kesempurnaan itu.. selemah-lemah manusia di sisi Allah ialah orang yang berputus asa..


meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu...


3 comments:

  1. emm btol tu..berusaha ke arh kebaikan..=)

    ReplyDelete
  2. bagus betul shauki bagi nasihat hehe :)

    ReplyDelete
  3. entri ni ada kena mengena ngan entri saya !

    http://aznanaaz.blogspot.com/2011/10/bila-di-nasihat.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...