Sunday, March 6, 2011

Senarai Orang Terkaya di Malaysia 2011

Senarai nama orang terkaya yang terkini dah keluar..cuba teka siapa yang mengungguli carta ni..hehehe mesti semua dah boleh agak kan..orang yang sama macam tahun lepas jugak,tak banyak yang berubah pun dalam senarai ni..


No.1 konfem2 la Tan Sri Robert Kuok Hock Nien..berumur 87 tahun, harta bernilai US$12.5bil..sumber utama kekayaan beliau ialah dari syarikat Wilmar International.

Kekayaan seterusnya diungguli oleh Tan Sri T. Ananda Krishnan..berumur 72 tahun, harta beliau mencecah US$9.5bil..mestilah dari syarikat Maxis Communications Bhd.


Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary tempat ke 7 lagi untuk tahun 2011 dengan kekayaan bernilai RM8.84 billion..ranking ni tak banyak pun berubah dari tahun lepas.


Haish,bila la orang Melayu dan Bumiputera ni nak menguasai ranking ni..padahal kita adalah kaum majoriti di Malaysia..tapi aku yakin satu hari nanti pasti ada orang2 kita akan ambil alih dan kuasai carta ni..So,kita ambil la pengajaran supaya bekerja lebih keras untuk mantapkan ekonomi diri sendiri dan negara..kaya tu pun penting dalam Islam..semoga kekayaan kita nanti dapat membantu golongan yang memerlukan~

8 comments:

  1. Tan sri robert kuok nye income dari Shangri La hotel jgk kn?

    ReplyDelete
  2. Kalo korang nak tau Tan Sri T. Ananda Krishnan tu memang humble tu earth, sentiasa senyum and pakai kereta biasa biasa jek!dan jarang nampak orang eskot dia. pernah tanya dia kenapa xde orng ikut dia, dia ckp xsemua orang kenal dia. perompak pun xkenal kalo dia perwatakan biasa..

    memang salute kat dia!!

    ReplyDelete
  3. Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary, sgt kagum dengan beliau.. Beliau byk jugak membantu dlm pendidikan untuk bangsa2 melayu ;)

    ReplyDelete
  4. Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary menjadi idola saya . Start from scratch , dan sekrg sukses tp msh down to earth. Contoh koprat yg harus di teladani .

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama.bliau pun idola sy.xrmai org kaya y ada sifat mcm beliau.

      Delete
  5. salam...

    tak silap saya...first business yang Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary buat masa muda dulu adalah jual daging lembu kat pasar...

    klu tak silap la

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...