Saturday, June 4, 2011

Ada Apa Pada Nama?

Fahrin, Ashraf, Shauki, Fizo, Nur Amina, Nora Elena, Siti, Nurul, Gayah, Muzzamir.. ada apa dengan nama2 ini?? sama je kan..kita semua manusia.. tapi mungkin nama yg kedua dan yg ketiga tu ada persamaan lebih sikit dari nama2 lain.. tang mana tu tak tau la.. hahaha..

Tapi bukan tu yang aku nak cakap skg ni.. masing2 ada nama kan? tapi ada apa dengan nama kita? memang la nama tu membezakan kita dari orang lain.. tapi kenapa semua orang nak jaga nama masing2? kalau nak buat sesuatu,mesti kena pikir dulu apa yang orang akan kata pada kita nanti.. korang ingat orang yang rebut jawatan sekarang ni bukan sebab nama ke? tak kisah la dapat jawatan presiden persatuan ke ,ketua tingkatan ke, pengawas, JPK, MPP, wakil rakyat.. jadi artis pun boley.. semua tu dapat naikkan nama kita.. betulkan? penting sangat ke populariti sampai ramai orang mengejar nama kenamaan? kadang2 tu penting jugak sebab nak cantikkan resume.. nanti nak mintak kerja senang.. kalau resume tak cantik, apa pun tak boley..


Ni sekadar idea logik akal aku je..lepas ni kompem ada orang yg tak setuju dengan aku macam entry2 aku yg sebelum ni..walaupun aku tulis pendek je,mesti ada orang mesej aku nak komplain pasal entri ni.. tapi pembaca semua kena terima hakikat.. semua orang perlukan nama dalam masyarakat utk survive.. kita buat sesuatu tu utk nama kita dikenali, walaupun sikit, mesti ada terdetik kat jugak kan.. kalau tak,takkan la ada istilah 'mencapub'.. hehehe.. tepuk dada tanya selera~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...